1399-11-27 10:42
1131
0
73224
شورایار قزاق محله گرگان عنوان کرد :

تشکر از شورای شهر گرگان در نامگذاری کوچه بهشت پانزدهم بنام اسکندر قزاق / وجود 5 شهید قزاق در استان گلستان

طائف پوربیگی گفت : با موافقت کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر گرگان کوچه بهشت پانزدهم در مرکز استان بنام خیر قزاق ها یعنی اسکندر قزاق نامگذاری شد.

به گزارش گلستان ما ؛ طائف پوربیگی شورایار قزاق محله گرگان و مسئول کارگروه قوم قزاق کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان در گفت و گو با گلستان ما اظهار کرد : نزدیک به هفت سال است که از دوره گذشته شورا بحث نامگذاری بزرگان و خیرین و شهدای قزاق برای کوچه ها و معابر قزاق محله گرگان واقع در خیابان شهید بهشتی را پیگیری می کنیم .

پوربیگی افزود : از شورای فعلی راضی هستیم و زحمت زیادی کشیدند و نامه های ما را بدون فوت وقت جواب می دادند و این نشان می دهد که در پارلمان محلی به قومیت ها توجه می شود .

وی اشاره کرد : تا 20 سال پیش محله قزاق ها در گرگان ، محله ای محروم بود و حتی کوچه هایش آسفالت نداشت اما بعد از تاسیس نهاد شورا ارتباطات ما بیشتر شد و توانستیم اقدامات خوبی نظیر ساخت پارک محله و ایجاد سازه های ورزشی ، سنگفرش پیاده راه ،آسفالت معابر و کوچه ها و نامگذاری ها را بر اساس اصالت و داشته های قوم قزاق  انجام دهیم .

وجود 5 شهید قزاق در استان گلستان

شورایار قزاق محله گرگان خاطرنشان کرد : در استان گلستان ما 5 شهید قزاق داریم که یکی از این شهدا بنام صفرعلی عراق بای متعلق به قزاق محله گرگان است ، این شهید بزرگوار در سال 59 در کردستان توسط کومله دمکرات به شهادت رسید .

پوربیگی اضافه کرد : مسجد محله قزاق ها در گرگان نیز در سال 88 در زمان استانداری محمودزاده ، معاونت سیاسی امنیتی فتح الله نوری ، شهرداری ابراهیم کریمی و ریاست شورایی مرحوم قاسم حاج محمدی و با همکاری و مساعدت این افراد تکمیل شد .

وی تاکید کرد : در ساخت مسجد استانداری وقت 5 میلیون تومان به ما کمک کرد و شهرداری هم مجوزات لازم را به ما داد و اوقاف و امور خیریه نیز مساعدت کرد .

مسئول کارگروه قوم قزاق کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان تاکید کرد : شهر گرگان و آکتائو قراقستان خواهرخوانده هستند و برقراری پرواز گرگان – آکتائو یک ظرفیت بزرگ برای تبادل اقتصادی و فرهنگی دو کشور دوست و همسایه می باشد ، ظرفیتی که تاکنون استفاده نشده است .

پوربیگی گفت : در جلسه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر گرگان پیشنهاد دادیم که کوچه بهشت پانزدهم بنام اسکندرقزاق بشود ، ایشان فرد محترم و خیر بودند که ساکن همین محله قزاق ها در گرگان بود .

وی ادامه داد : اسکندر قزاق املاک زیادی داشت و کوی همت آباد در جهاد مرکزی گرگان و مسجد حاج احمد یسبی اهدایی این خیر بود لذا ما تصمیم گرفتیم برای ماندگاری نام این خیر نیکوکار این خیابان بنام وی نامگذاری شود که کمیته نامگذاری شورا نیز موافقت کردند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.